بررسی دادههای ترافیک اینترنت در شب یلدا نشان میدهد که ایرانیها برخلاف تصور عموم، زمان زیادی را صرف خریدهای آنلاین نکردهاند.
خلاصهای از یافتهها:
- شبزندهداری بیشتر: کاربران به طور متوسط 40 دقیقه بیشتر از شبهای معمولی آنلاین بودند.
- بیدار شدن دیرتر: با این وجود، صبح روز بعد تنها 7 دقیقه دیرتر از معمول از خواب بیدار شدند.
- اوج خریدهای آنلاین: بلک فرایدی بیشترین حجم خریدهای آنلاین را به خود اختصاص داد و شب یلدا از این نظر چندان پررونق نبود.
- تاکسیهای اینترنتی و سفارش غذا: این خدمات در شب یلدا با افزایش تقاضا روبرو شدند.

چرا خریدهای آنلاین در شب یلدا کم بود؟
- خریدهای پیشین در بلک فرایدی: بسیاری از خریدهای شب یلدا در زمان حراجهای بلک فرایدی انجام شده بود.
- تغییر الگوهای مصرف: شاید ایرانیها ترجیح دادهاند که در این شب بیشتر به دورهمیهای خانوادگی بپردازند.
نتیجهگیری:
با وجود اینکه ایرانیها در شب یلدا بیشتر از معمول آنلاین بودند، اما این افزایش زمان آنلاین بیشتر صرف فعالیتهایی مانند گپ زدن در شبکههای اجتماعی و تماشای محتوا شده است تا خریدهای آنلاین.
بروزترین اخبار تکنولوژی را در هارپی تک بخوانید

سینا علیپور
او دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی است و فعالیت حرفهای خود را در عرصه رسانه از سال ۱۳۹۸ با یک بلاگ شخصی در حوزه فناوری آغاز کرده است. وی پس از مدتی به عنوان نویسنده آزاد در مجلههای آنلاین تکنولوژی فعالیت کرد و در حال حاضر، دبیر سرویس نقد و بررسی گجتهای هوشمند در یک مجله معتبر تکنولوژی است.