در صورتی که مشکل اتصال به واتساپ از طرف خود برنامه باشد، این اختلال از طریق شبکه های اجتماعی اعلام می شود. اگر با قطعی طولانی مدت این پیام رسان مواجه شدید، می توانید از سرویس هایی مانند Down Detector وضعیت واتساپ را بررسی کنید.
اگر متوجه شدید که فقط اپلیکیشن واتساپ شما دچار مشکل شده است، برای رفع این مسئله روش های زیر را امتحان کنید:
– اپلیکیشن را حذف کرده و دوباره نصب کنید.
– نرم افزار پیام رسان و سیستم عامل گوشی خود را بروزرسانی کنید.
– گوشی خود را ریست کنید.
– کش اپلیکیشن را پاک کنید.
حافظه کش روشی مناسب برای حفظ سلامت گوشی شماست، اما داده های قدیمی ممکن است خراب شوند و سبب بروز مشکل در اجرای واتساپ شوند. برای پاک کردن فایل های کش ذخیره شده، در گوشی های اندرویدی به تنظیمات رفته و عبارت Clear Cache را جستجو کنید. در گوشی های iOS امکان پاک کردن کش وجود ندارد و باید برنامه را حذف و دوباره نصب کنید. همچنین از وجود فضای کافی در دستگاه خود مطمئن شوید.
– اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
عدم اتصال به اینترنت یا ناپایداری اتصال می تواند سبب بروز مشکل در واتساپ شود. برای اطمینان از اتصال صحیح، مرورگرها یا برنامه های دیگر را باز کنید.
– مجوزهای لازم به واتساپ را ارائه دهید.
عدم ارائه مجوزهای ضروری نظیر دسترسی به مخاطبین یا غیرفعال کردن فعالیت در پس زمینه می تواند عملکرد واتساپ را مختل کند.
مشکل مرتبط با اتصال به واتساپ می تواند ناشی از خود اپلیکیشن، دستگاه، شبکه یا سرور واتساپ باشد.
برخی دلایلی که سبب وصل نشدن واتساپ می شوند عبارتند از:
– بروز قطعی گسترده در اپلیکیشن واتساپ
– وجود مشکل در اتصال اینترنت
– بروز اشکال در اجرای اپلیکیشن بر روی دستگاه
– بروز مشکل در حافظه کش اپلیکیشن
– حذف اکانت واتساپ توسط خود برنامه
– عدم ارائه مجوزهای مورد نیاز توسط کاربر