افزایش ۲.۳ میلیونی مراجعان به پنجره دولت هوشمند

در طول صد روز ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم، شاهد استقبال بی‌نظیر شهروندان از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بودیم. بیش از چهل و دو میلیون درخواست الکترونیکی از طریق این سامانه به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی ارسال شده است، که نشان‌دهنده گرایش روزافزون مردم به دریافت خدمات دولتی به صورت آنلاین می‌باشد.

تا به امروز، بیش از پنجاه و چهار میلیون و پانصد هزار نفر از هموطنان از مزایای این سامانه بهره‌مند شده‌اند. تحلیل آمارها نشان می‌دهد که بیشترین میزان مراجعه به سامانه‌های دولتی مربوط به وزارت آموزش و پرورش با بیش از شانزده میلیون درخواست بوده است. پس از آن، وزارت راه و شهرسازی با بیش از چهار میلیون و سازمان تأمین اجتماعی با بیش از سه میلیون درخواست در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سامانه معاملات املاک و مستغلات، پنجره واحد خدمات دانشگاهی وزارت علوم، سامانه خدمات الکترونیک انتظامی (سخا)، درگاه ملی مجوزها و سازمان امور مالیاتی نیز از جمله سامانه‌هایی هستند که با استقبال قابل توجهی از سوی مردم مواجه شده‌اند و به ترتیب بیش از ۱.۵ میلیون، ۱ میلیون، ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار درخواست را دریافت کرده‌اند. این اعداد نشان از گامی بلند در جهت دیجیتالی شدن خدمات دولتی و تسهیل امور شهروندان دارد.

مجله تکنولوژی هارپی تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *