## هوش مصنوعی، کلید موفقیت متا در افزایش تعامل کاربران
غول فناوری آمریکایی متا در جدیدترین گزارش مالی خود از بهبود چشمگیر در عملکرد پلتفرمهایش خبر داد. این شرکت با بهرهگیری از پیشرفتهای هوش مصنوعی خود موفق به افزایش قابل توجه زمان صرف شده توسط کاربران در فیسبوک و اینستاگرام شده است.
طبق گزارش منتشر شده، هوش مصنوعی متا به افزایش 8 درصدی زمان حضور کاربران در فیسبوک و 6 درصدی زمان صرف شده در اینستاگرام منجر شده است. اگرچه این گزارش به طور دقیق مشخص نکرده است که کاربران به طور میانگین چه مدت زمان اضافی را در این پلتفرمها سپری میکنند، اما برآوردهای اخیر eMarketer نشان میدهد که بزرگسالان آمریکایی بهطور متوسط 30 دقیقه از هر روز را در فیسبوک و اینستاگرام سپری میکنند.
این افزایش زمان حضور کاربران، به متا کمک کرده تا از برآوردهای تحلیلگران برای درآمد سه ماهه خود فراتر رود و هم درآمد و هم سود این شرکت بیش از پیشبینیها باشد. متا در سه ماهه سوم سال جاری، سودی به میزان 6.03 دلار به ازای هر سهم به دست آورده که از برآورد 5.25 دلار به ازای هر سهم تحلیلگران فراتر رفته است. درآمد سه ماهه سوم نیز 40.59 میلیارد دلار بوده که تقریبا نیم میلیارد دلار بالاتر از تخمینها قرار گرفته است.
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در جلسه اخیر گزارش عملکرد مالی اعلام کرد که به زودی فیدی جدید به فیسبوک و اینستاگرام اضافه خواهد شد که به صورت انحصاری محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را ارائه میدهد.
او در این باره گفت: “فکر میکنم که قرار است دستهبندی کاملا جدیدی از محتوا را اضافه کنیم که محتوای تولید شده یا خلاصه شده با هوش مصنوعی باشد، یا محتوای موجود که به شکلی با هوش مصنوعی گردآوری شده است.”
او در ادامه افزود: “و فکر میکنم این رفته رفته برای فیسبوک و اینستاگرام و شاید تردز یا سایر تجربههای فید بسیار هیجانانگیز خواهد بود.”
متا با هدف افزایش تعامل کاربران در اپلیکیشنهایش، به شدت روی هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکند. زاکربرگ در جلسه گزارش عملکرد مالی در این باره گفت: “نمیدانم دقیقا چه چیزی واقعا خوب کار خواهد کرد یا نه، اما برخی چیزها واقعا امیدوارکنندهاند.”
او ادامه داد: “من اطمینان زیادی دارم که طی چند سال آینده این یکی از روندها و یکی از کاربردهای مهم خواهد بود.”