بررسی دادههای ترافیک اینترنت در شب یلدا نشان میدهد که ایرانیها برخلاف تصور عموم، زمان زیادی را صرف خریدهای آنلاین نکردهاند.
خلاصهای از یافتهها:
- شبزندهداری بیشتر: کاربران به طور متوسط 40 دقیقه بیشتر از شبهای معمولی آنلاین بودند.
- بیدار شدن دیرتر: با این وجود، صبح روز بعد تنها 7 دقیقه دیرتر از معمول از خواب بیدار شدند.
- اوج خریدهای آنلاین: بلک فرایدی بیشترین حجم خریدهای آنلاین را به خود اختصاص داد و شب یلدا از این نظر چندان پررونق نبود.
- تاکسیهای اینترنتی و سفارش غذا: این خدمات در شب یلدا با افزایش تقاضا روبرو شدند.
چرا خریدهای آنلاین در شب یلدا کم بود؟
- خریدهای پیشین در بلک فرایدی: بسیاری از خریدهای شب یلدا در زمان حراجهای بلک فرایدی انجام شده بود.
- تغییر الگوهای مصرف: شاید ایرانیها ترجیح دادهاند که در این شب بیشتر به دورهمیهای خانوادگی بپردازند.
نتیجهگیری:
با وجود اینکه ایرانیها در شب یلدا بیشتر از معمول آنلاین بودند، اما این افزایش زمان آنلاین بیشتر صرف فعالیتهایی مانند گپ زدن در شبکههای اجتماعی و تماشای محتوا شده است تا خریدهای آنلاین.
بروزترین اخبار تکنولوژی را در هارپی تک بخوانید