## مبارزه با نقدهای جعلی در بازار آمریکا
از دوشنبه، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) با اجرای قانونی جدید، به شدت با نقدهای جعلی و فریبنده در فضای آنلاین مقابله خواهد کرد. این قانون به FTC اجازه میدهد تا ناقضان را جریمه کند.
لینا خان، رئیس FTC، در ماه آگوست درباره این قانون گفته بود: “نقدهای جعلی نه تنها زمان و پول مردم را هدر میدهند، بلکه بازار را آلوده میکنند و به کسب و کارهای صادقانه آسیب میرسانند.” این قانون از کلاهبرداری از مردم آمریکا جلوگیری میکند، به کسب و کارهای متخلف هشدار میدهد و بازار رقابتی، صادقانه و عادلانهای را ترویج میکند.
این قانون به طور خاص، انتشار نقدهای جعلی یا ساخته شده با هوش مصنوعی، نقدهای افرادی که تجربهای در زمینه کسب و کار یا محصول ندارند یا تجارب خود را به دروغ معرفی میکنند، را ممنوع کرده است.
همچنین، این قانون به کسب و کارها اجازه نمیدهد نقدهای مثبت را بخرند یا بفروشند. کسب و کارهایی که به طور عمدی نقدهای جعلی میخرند، با جریمههای سنگین مواجه خواهند شد. علاوه بر این، استفاده از تهدیدات حقوقی بی پایه و اساس، تهدیدهای فیزیکی، ترساندن یا اتهامات جعلی برای تحت فشار قرار دادن دیگران، نیز توسط این قانون ممنوع شده است.