کمیسیون اروپا از پلتفرمهای یوتیوب، اسنپ چت و تیکتاک در مورد پارامترهای استفاده شده در الگوریتمهایشان برای پیشنهاد محتوا به کاربران و پتانسیل آنها در تقویت خطرات سیستمیک تحقیق میکند.
در بیانیهای که کمیسیون اروپا صادر کرد، ذکر شده است که این تحقیقات به موجب «قانون خدمات دیجیتال» انجام شده و شامل تدابیر اتخاذ شده توسط این پلتفرمها برای مقابله با تاثیرات منفی احتمالی سیستمهای پیشنهادی آنها در گسترش محتوای غیرقانونی مانند تبلیغ داروهای غیرقانونی و نفرت پراکنی میشود.
این کمیسیون همچنین از تیکتاک در مورد اقداماتی که علیه سوءاستفاده بدخواهانه از این برنامه و کاهش خطرهای احتمالی انتخاباتی و گفتمان مدنی انجام داده، اطلاعات بیشتری خواسته است.
اتحادیه اروپا از این شرکتهای فناوری خواسته است تا اطلاعات درخواستی را تا 15 نوامبر ارائه دهند. پس از آن، کمیسیون در مورد اقدامات بعدی خود که میتواند شامل جریمه باشد، تصمیمگیری خواهد کرد.
به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا قبلاً روند اجرای قانون خدمات دیجیتال را آغاز کرده است. این مقررات، شرکتهای فناوری بزرگ را ملزم میکند تا علیه محتوای غیرقانونی و مضر موجود در پلتفرمهای خود که شامل پیشنهادات ارائه شده در فیسبوک، اینستاگرام، علی اکسپرس و تیکتاک میشود، اقدامات بیشتری انجام دهند.