## ویستا، هلدینگ سرمایه گذاری ایرانسل: از نوآوری تا تغییر هویت بصری
ویستا، هلدینگ سرمایه گذاری ایرانسل، با هدف حمایت از استارتاپ ها و رشد اکوسیستم نوآوری، در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این هلدینگ با حمایت از شرکت هایی مانند اسنپ و تاسیس صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، به عنوان یک بازیگر فعال در حوزه سرمایه گذاری شرکتی (CVC) ظهور کرده است.
با دریافت مجوز فعالیت به عنوان صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ویستا گام بلندی در جهت تقویت همکاری با دنیای فناوری های نوین برداشته است. این مجوز، تلاشی استراتژیک برای ایجاد پیوند مستحکم بین اهداف ایرانسل و عرصه فناوری و نوآوری به شمار می رود.
با نگاهی به استراتژی جدید ویستا، هدف این هلدینگ تنها تأمین مالی نیست، بلکه ایجاد پشتیبانی کامل از رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا است. ویستا با ارائه منابع، دانش، تجربه و زیرساخت های ایرانسل، امکان قدرتمند “پول هوشمند” را در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی ایجاد می کند.
ویستا با هدف ارائه چشم انداز شفاف از اهداف و عملکرد خود، اقدام به تغییر هویت بصری و نوسازی برند خود کرده است. لوگوی جدید ویستا، با استفاده از رنگ های هویت بصری ایرانسل، نماد تعهد به رشد استارتاپ ها و ایجاد اکوسیستم نوآوری در پورتفوی خود است.
در حوزه سرمایه گذاری، ویستا با راهنمایی متخصصان با تجربه، یک رویکرد مشارکتی را به کار گرفته است تا به افراد خلاق و کارآفرین در دسترسی به سرمایه و بازار مورد نیاز خود کمک کند.
محورهای اصلی سرمایه گذاری ویستا شامل هوش مصنوعی و کلان داده، فین تک، تجارت الکترونیک، رسانه و سرگرمی، سلامت دیجیتال، نرم افزار سازمانی، شبکه و زیرساخت است. این هلدینگ در پورتفوی خود شرکت هایی مانند اسنپ، روبیکا، ویستا مدیا، ایرانسل لبز، صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، ایرانیان تاورز و تأمین آتیه ویستا را دارد.