## ویستا، هلدینگ سرمایه گذاری ایرانسل: از نوآوری تا تغییر هویت بصری
ویستا، هلدینگ سرمایه گذاری ایرانسل، با هدف حمایت از استارتاپ ها و رشد اکوسیستم نوآوری، در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد. این هلدینگ با حمایت از شرکت هایی مانند اسنپ و تاسیس صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، به عنوان یک بازیگر فعال در حوزه سرمایه گذاری شرکتی (CVC) ظهور کرده است.
با دریافت مجوز فعالیت به عنوان صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی از صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ویستا گام بلندی در جهت تقویت همکاری با دنیای فناوری های نوین برداشته است. این مجوز، تلاشی استراتژیک برای ایجاد پیوند مستحکم بین اهداف ایرانسل و عرصه فناوری و نوآوری به شمار می رود.
با نگاهی به استراتژی جدید ویستا، هدف این هلدینگ تنها تأمین مالی نیست، بلکه ایجاد پشتیبانی کامل از رشد و توسعه کسب و کارهای نوپا است. ویستا با ارائه منابع، دانش، تجربه و زیرساخت های ایرانسل، امکان قدرتمند “پول هوشمند” را در حوزه سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی ایجاد می کند.
ویستا با هدف ارائه چشم انداز شفاف از اهداف و عملکرد خود، اقدام به تغییر هویت بصری و نوسازی برند خود کرده است. لوگوی جدید ویستا، با استفاده از رنگ های هویت بصری ایرانسل، نماد تعهد به رشد استارتاپ ها و ایجاد اکوسیستم نوآوری در پورتفوی خود است.
در حوزه سرمایه گذاری، ویستا با راهنمایی متخصصان با تجربه، یک رویکرد مشارکتی را به کار گرفته است تا به افراد خلاق و کارآفرین در دسترسی به سرمایه و بازار مورد نیاز خود کمک کند.
محورهای اصلی سرمایه گذاری ویستا شامل هوش مصنوعی و کلان داده، فین تک، تجارت الکترونیک، رسانه و سرگرمی، سلامت دیجیتال، نرم افزار سازمانی، شبکه و زیرساخت است. این هلدینگ در پورتفوی خود شرکت هایی مانند اسنپ، روبیکا، ویستا مدیا، ایرانسل لبز، صندوق پژوهش و فناوری نوآفرین، ایرانیان تاورز و تأمین آتیه ویستا را دارد.

سینا علیپور
او دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در مقطع کارشناسی است و فعالیت حرفهای خود را در عرصه رسانه از سال ۱۳۹۸ با یک بلاگ شخصی در حوزه فناوری آغاز کرده است. وی پس از مدتی به عنوان نویسنده آزاد در مجلههای آنلاین تکنولوژی فعالیت کرد و در حال حاضر، دبیر سرویس نقد و بررسی گجتهای هوشمند در یک مجله معتبر تکنولوژی است.