**متا تجربیات جدیدی در فیسبوک برای نسل جوان ایجاد میکند**
شرکت متا به تازگی تغییراتی را در پلتفرم قدیمی خود، فیسبوک، اعلام کرده است که بر جامعه محلی، محتوای ویدیویی، گروهها و مواردی دیگر تمرکز دارد.
در حالی که فیسبوک در گذشته بر ارتباط با خانواده و دوستان متمرکز بود، اکنون به سمت ایجاد ویژگیهایی پیش میرود که به کاربران کمک میکند همانطور که نسل جوان از این پلتفرم استفاده میکنند، ارتباطات جدیدی برقرار کنند. طبق تحقیقات، تنها 33 درصد از نوجوانان از فیسبوک استفاده میکنند در حالی که این رقم در سال 2014 معادل 71 درصد بوده است.
**تمرکز بر نسل جوان**
تحقیقات نشان میدهد که جوانان در تغییرات مهم زندگی خود به فیسبوک روی میآورند. به عنوان مثال، زمانی که به شهر جدیدی نقل مکان میکنند، از بازارهای محلی برای مبلمان خانه و خرید سایر اقلام استفاده میکنند. هنگامی که ازدواج میکنند و صاحب فرزند میشوند، به گروههای والدین میپیوندند.
متا به عنوان شرکت مادر فیسبوک، به دنبال ایجاد تغییراتی است تا پلتفرم را با نیازهای نسل جوان مطابقت دهد. در نتیجه، دو تب جدید به نامهای «محلی» و «کشف» معرفی شده است که در حال حاضر در شهرهای منتخب در حال آزمایش هستند و محتوایی از سراسر پلتفرم را گرد هم میآورند. تب «محلی» رویدادها و گروههای محلی را نمایش میدهد، در حالی که تب «کشف» محتوا را بر اساس علایق کاربر پیشنهاد میکند. فیسبوک تأکید کرده است که تمرکز بیشتر بر نسل جوان کلید جذب کاربران جدید است.
**بهروزرسانی تب ویدیو**
تحقیقات نشان میدهد که جوانان 60 درصد از زمان خود را در فیسبوک صرف تماشای ویدیو میکنند و بیش از نیمی از آنها روزانه به تماشای حلقهها (Reels) میپردازند. بنابراین، متا در هفتههای آینده یک تب ویدیوی بهروزرسانی شده را راهاندازی میکند که ویدیوهای کوتاه، زنده و طولانی را در یک مکان گرد هم میآورد.
متا همچنین تأیید کرد که ویژگی دوستیابی در فیسبوک در سال گذشته 24 درصد افزایش یافته است که نشاندهنده افزایش علاقه نسل جوان به این پلتفرم است.