شرکت پارسخودرو با رونمایی رسمی از مشخصات فنی و تصاویر مدل جدید خود، «پارس نوا P90»، نسخهای فیسلیفت شده از پلتفرم قدیمی تندر ۹۰ را با ظاهر و تجهیزات مدرن روانه بازار خواهد کرد. این خودرو سدان در ادامه مسیر تولید داچیا لوگان ۲۰۰۴، حالا با تغییرات قابل توجهی در طراحی و پیشرانه، جایگزینی برای یکی از پرفروشترین خودروهای سابق کشور معرفی میشود.
ساختار فنی و موتور داخلیشده
پارس نوا از پیشرانه ۱.۶ لیتری ME16 بهره میبرد؛ موتوری که بر پایه TU5 پلاس ایرانخودرو طراحی شده و در برخی خودروها مانند شاهین پلاس نیز استفاده شده، هرچند پیشتر عملکرد آن با انتقاداتی روبهرو بوده است. این موتور توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتنمتر گشتاور را دارد و با گیربکس دستی پنج سرعته هماهنگ شده است. سیستم تعلیق جلو از نوع مکفرسون و تعلیق عقب نیمهمستقل پیچشی است.
تغییرات ظاهری و امکانات قابل توجه
از لحاظ طراحی، پارس نوا با نمایی متفاوت نسبت به مدل پایه تندر ۹۰ عرضه شده است. چراغهای جلو و عقب، فرم بدنه و تریم داخلی با طراحی جدید ارائه شدهاند تا این محصول از نظر بصری پاسخگوی سلیقه مشتریان امروزی باشد.
در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، پارس نوا به مجموعهای از آپشنها مجهز شده است؛ از جمله:
- سیستم کنترل فشار باد تایرها
- حسگر باران
- ترمز ضدقفل ABS و توزیع الکترونیکی نیرو EBD
- سیستم کنترل پایداری (ESC)
- حسگر پارک عقب
- هشدار کمربند ایمنی
- چراغ روشنایی روز (دیلایت)
- آنتن کوسهای
- رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی

با این بهروزرسانیها، پارس نوا P90 تلاش کرده تا جایگزینی شایسته برای تندر ۹۰ باشد؛ خودرویی که سالها جایگاه قابل توجهی در بازار داخلی داشت و حالا با طراحی و امکاناتی جدید، بهدنبال ادامه همان مسیر با رویکردی مدرنتر است.