۶۵ درصد از شکایات مردم در حوزه ارتباطات به اینترنت ثابت اختصاص دارد

بر اساس گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۳ که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، ۶۵ درصد از شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به حوزه ارتباطات ثابت (اینترنت ثابت) و ۳۵ درصد مربوط به ارتباطات سیار است. این نسبت دقیقاً مشابه آمار تابستان ۱۴۰۳ است.

در این گزارش، جزئیات عملکرد شاخص‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات، وضعیت شکایات ثبت شده در حوزه‌های ثابت و سیار، شاخص خدمات پستی و عملکرد شرکت‌های ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهواره‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.

فیبر نوری:

  • آمار مربوط به پوشش فیبر نوری در این گزارش به‌روز نیست و مربوط به سه ماهه نخست سال است.
  • ۱۷۰ شهر دارای پوشش فیبر نوری بالای ۶۰ درصد، ۵۲ شهر دارای پوشش بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۲۱۰ شهر دارای پوشش زیر ۳۰ درصد هستند.

تلفن همگانی:

  • تعداد تلفن‌های همگانی در پاییز ۱۴۰۳ به ۵۵ هزار و ۷۱۹ دستگاه رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته ۶.۷۶ درصد کاهش داشته است.
  • تعداد تلفن‌های همگانی جاده‌ای نیز به یک هزار و ۳۰۷ دستگاه رسیده که ۳.۰۴ درصد کاهش داشته است.

تلفن همراه:

  • سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتور: همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل ۴ درصد.
  • متوسط مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از ۱۸۰ دقیقه و متوسط پیامک ماهانه هر کاربر ۱۱۶ پیامک است.

شکایات:

  • ۶۵ درصد از شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به حوزه ارتباطات ثابت و ۳۵ درصد مربوط به ارتباطات سیار است.

خدمات پستی:

  • تعداد واحدهای پستی شهری ۲ هزار و ۸۲۷، تعداد واحدهای پستی روستایی ۴ هزار و ۴۰۹، ترافیک بین‌الملل ۱۶ هزار و ۴۷۲ مرسوله و ترافیک کل ۸۷ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۳ مرسوله است.
  • سرانه مرسوله برای هر فرد به بیش از یک مرسوله رسیده که نسبت به تابستان ۱۴۰۳ افزایش داشته است.
  • درصد توزیع موفق داخلی ۹۳.۹۷ و درصد برگشتی داخلی ۶.۰۳ گزارش شده است.

بروزترین اخبار تکنولوژی را در هارپی تک بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *