بر اساس گزارش شاخصهای آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به پاییز ۱۴۰۳ که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منتشر شده، ۶۵ درصد از شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به حوزه ارتباطات ثابت (اینترنت ثابت) و ۳۵ درصد مربوط به ارتباطات سیار است. این نسبت دقیقاً مشابه آمار تابستان ۱۴۰۳ است.
در این گزارش، جزئیات عملکرد شاخصهای ارتباطی و فناوری اطلاعات، وضعیت شکایات ثبت شده در حوزههای ثابت و سیار، شاخص خدمات پستی و عملکرد شرکتهای ارائه خدمات انتقال داده از طریق ارتباطات ماهوارهای مورد بررسی قرار گرفته است.

فیبر نوری:
- آمار مربوط به پوشش فیبر نوری در این گزارش بهروز نیست و مربوط به سه ماهه نخست سال است.
- ۱۷۰ شهر دارای پوشش فیبر نوری بالای ۶۰ درصد، ۵۲ شهر دارای پوشش بین ۳۰ تا ۶۰ درصد و ۲۱۰ شهر دارای پوشش زیر ۳۰ درصد هستند.
تلفن همگانی:
- تعداد تلفنهای همگانی در پاییز ۱۴۰۳ به ۵۵ هزار و ۷۱۹ دستگاه رسیده که نسبت به پاییز سال گذشته ۶.۷۶ درصد کاهش داشته است.
- تعداد تلفنهای همگانی جادهای نیز به یک هزار و ۳۰۷ دستگاه رسیده که ۳.۰۴ درصد کاهش داشته است.
تلفن همراه:
- سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه به تفکیک اپراتور: همراه اول ۵۳ درصد، ایرانسل ۴۳ درصد و رایتل ۴ درصد.
- متوسط مکالمه ماهانه هر کاربر بیش از ۱۸۰ دقیقه و متوسط پیامک ماهانه هر کاربر ۱۱۶ پیامک است.
شکایات:
- ۶۵ درصد از شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ مربوط به حوزه ارتباطات ثابت و ۳۵ درصد مربوط به ارتباطات سیار است.
خدمات پستی:
- تعداد واحدهای پستی شهری ۲ هزار و ۸۲۷، تعداد واحدهای پستی روستایی ۴ هزار و ۴۰۹، ترافیک بینالملل ۱۶ هزار و ۴۷۲ مرسوله و ترافیک کل ۸۷ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۴۳ مرسوله است.
- سرانه مرسوله برای هر فرد به بیش از یک مرسوله رسیده که نسبت به تابستان ۱۴۰۳ افزایش داشته است.
- درصد توزیع موفق داخلی ۹۳.۹۷ و درصد برگشتی داخلی ۶.۰۳ گزارش شده است.
بروزترین اخبار تکنولوژی را در هارپی تک بخوانید