در هفت ماه نخست سال جاری، تعداد شکایات مردمی در سامانه ۱۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. آقای سید محمد امامی، با اعلام این خبر، از کاهش ۵۷۷۹ شکایت به ۱۱۵۶۱۳ شکایت خبر داد.
بر اساس گزارش ایسنا، بیشترین دلایل ثبت شکایت در این سامانه به ترتیب شامل اختلالات تلفن ثابت، کاهش کیفیت خدمات ارائه شده، ضعف پوشش شبکه تلفن همراه و عدم جمعآوری سرویسهای غیرفعال بوده است.
امامی در خصوص زمان رسیدگی به شکایات توضیح داد: اکثر شکایات در کمتر از ۴۸ ساعت بررسی و پاسخ داده میشوند. با این حال، برخی شکایات مانند درخواست ارتقای پوشش شبکه به دلیل نیاز به فرایندهای طولانیتر از جمله ساخت و راهاندازی سایتها و دکلهای مخابراتی، زمان بیشتری میطلبد.
وی افزود: همکاری مردمی و همکاری دستگاههای دولتی و سازمانها مانند شهرداریها، در مراحل اجرای پروژههای ارتقای شبکه نقش بسیار مهمی دارد و عدم هماهنگی و طولانی شدن فرایند اخذ مجوز از این نهادها، از عوامل تأخیر در برطرف کردن مشکلات ارتباطی است.