هوندا، با رونمایی مجدد از سری صفر در نمایشگاه CES، گام بلندی در جهت آیندهای برقی و خودران برداشته است. این سری شامل دو مدل شاسیبلند و سدان است که طراحی آنها از خودروهای مفهومی اولیه الهام گرفته و با فناوریهای پیشرفتهای تجهیز شدهاند.
طراحی بیرونی و داخلی هر دو مدل بسیار آیندهنگرانه بوده و بر روی حداکثر بهرهوری از فضا و ایجاد یک تجربه کاربری لذتبخش تمرکز دارد. شاسیبلند سری صفر با طراحی جعبهای شکل خود، قرار است رقابت تنگاتنگی با مدلهای محبوب بازار مانند تسلا مدل Y داشته باشد. سدان سری صفر نیز با طراحی اسپرت و کمارتفاع خود، به عنوان پرچمدار این سری معرفی شده است.
یکی از ویژگیهای برجسته سری صفر، استفاده از فناوری پیشرفته کمکراننده است که بر اساس سیستمهای رباتیک آسیمو توسعه یافته است. این فناوری به خودرو اجازه میدهد تا با توجه به شرایط جاده و راننده، تنظیمات خود را به طور خودکار تغییر دهد. همچنین، هوندا ادعا کرده است که سری صفر اولین خودروهایی خواهند بود که قابلیت رانندگی خودکار سطح ۳ را ارائه میدهند.
سیستمعامل آسیمو، قلب تپنده سری صفر است. این سیستمعامل، تمام سیستمهای خودرو را یکپارچه کرده و با ارائه بهروزرسانیهای نرمافزاری از راه دور، قابلیتهای خودرو را به طور مداوم بهبود میبخشد.
با توجه به مشخصات فنی اعلام شده، سری صفر دارای برد پیمایشی قابل توجهی بوده و از قابلیت شارژ سریع نیز پشتیبانی میکند. همچنین، هوندا با همکاری شرکت رنساس الکترونیکس، در حال توسعه یک تراشه قدرتمند برای این خودروها است.
با توجه به تمام این ویژگیها، میتوان گفت که هوندا سری صفر یک محصول بسیار امیدوارکننده است که میتواند تحولی بزرگ در صنعت خودرو ایجاد کند. این خودروها نه تنها از نظر طراحی و فناوری، بلکه از نظر پایداری و ایمنی نیز در سطح بالایی قرار دارند.
بروزترین اخبار تکنولوژی را در هارپی تک بخوانید